Projektā tika radīta un 10 Latvijas pilsētās novadīta izlaušanās spēle “Valsts.Balsts.Salds”, kopā ar vairāk nekā 500 dalībnieku, kā arī Demokrātijas vasaras skola “Demokrātijai nav demo versijas”. Projekta ietvaros veikts arī pētījums “Pilsoniskās kompetences pašnovērtējums”. Pētījuma “Pilsoniskās kompetences pašnovērtējums” aptauja noritēja internetā, skolvadības sistēmā www.e-klase.lv, 2020. gada septembrī. Tajā piedalījās 490 jaunieši (15 – 18 gadus veci), 198 vecāki, 121 pedagogs. Pētījumu veica SIA „Analītisko pētījumu un stratēģiju laboratorija”. Ar detalizētiem pētījuma rezultātiem aicinām iepazīties šeit: PĒTĪJUMS pdf. Papildu informācija par pētījumu: SPIED ŠEIT
Projektā izstrādāti arī izziņas video komplekti par tēmām Es&ģimene, Es&skola, Es&pašvaldība, Es&valsts, Es&Eiropa, Es&pasaule. Katrs komplekts ietver vienu jauniešu veidotu video, izgaismojot viņu skatpunktu par noteikto tēmu, kā arī vienu video ar sabiedrības viedokļu līderu un pilsonisko aktīvistu veiksmju un neveiksmju stāstiem.
Papildu informācija par projekta aktīvitātēm:
Pirms Covid-19 izraisītās ārkārtas situācijas Eiropas Pēdas Latvijā projekta ietvaros daudzviet tika rīkota izlaušanās spēle „Valsts. Balsts. Salds.” Dalībnieki saņēma nervus kutinošu izpratnes devu par to, kā darbojas valsts un jaunieši tajā. Piedalījās vidusskolu 10. un 11. klašu jaunieši, kas izbaudīja ko nebijušu. Spēle ar diskusijām ir mūsdienīga mācīšanās forma, kurā jaunieši ieņem aktīvu spēlētāja pozīciju un veic misijas. Misijas veidotas tā, lai nevis pārbaudītu, bet pilnveidotu zināšanas un izpratni par valsti, tās struktūru, aktuālajiem notikumiem, līdzdalības formām. Izlaušanās spēles saturs ietver dažādas mācību jomas, tāpēc tajā aktīvi var piedalīties ikviens skolēns, pat tas, kurš līdz šim ir dzīvojis ar saukli: „Valsts – tā ir politika. Bet politika mani neinteresē!”
Kvalitatīvi veiktas misijas ļauj veidot Latvijas sabiedrību – ja valsts būs stipra un kalpos kā balsts, nākotne būs salda jeb VALSTS.BALSTS.SALDS. Vai mums pietiks zināšanu, enerģijas un spēju, lai šo mērķi sasniegtu? Pārsteigumi, negaidīti uzdevumi, darbs individuāli un komandās, fakti un viedokļi – 4 aktīvas un jēgpilnas stundas.